Journalism in the Public Interest


To contact us with corrections, email us at

The Aug. 2, 2017, article Dangerous Pollutants in Military’s Open Burns Greater Than Thought, Tests Indicate mistakenly described the acetone detected in air samples in Radford as cancer-causing. Acetone is not believed to be a human carcinogen.

The Aug. 3, 2017, article ‘If You Hemorrhage, Don’t Clean Up’: Advice From Mothers Who Almost Died incorrectly attributed a quote to Kristy Kummer-Pred. It has been deleted.

An update on the July 14, 2017, article Who Is the Russian Lobbyist Who Met With Donald Trump Jr.? misidentified the title of a former Russian official who served on a corporate board with David Zaikin. He was Putin’s former deputy chief of staff, not former chief of staff. Also, Zaikin served on the company’s board but was not an executive. We’ve corrected both the text of the article and the update.

The July 20, 2017 article, Open Burns, Ill Winds previously stated that lawmakers had granted exemptions to the Pentagon and its contractors to temporarily continue open burns. The exemptions were granted by regulators at the Environmental Protection Agency.

The July 17, 2017, article, Lost Mothers has been updated to reflect that Kristina Lenss is Laura Lenss’ older sister, not her younger sister.

The July 14, 2017, article, Who Is the Russian Lobbyist Who Met With Donald Trump Jr.? originally suggested Fusion GPS acknowledged working to repeal the Magnitsky Act. In fact, Fusion GPS acknowledged working for Denis Katsyv on the Prevezon case, which related to matters originally investigated by Sergei Magnitsky. And though Katsyv supported lobbying against the Magnitsky Act, Fusion GPS declined to say whether it worked on those efforts or not.

The July 14, 2017, podcast post, The Breakthrough: How an ICIJ Reporter Dug Up the World Bank’s Best Kept Secret was updated to reflect a more specific characterization of the treatment of the 3.4 million people impacted by World Bank projects.

The July 11, 2017, article Trump’s Russia Lawyer Isn’t Seeking Security Clearance, And May Have Trouble Getting One previously said former senator Joseph Lieberman grew up in New Haven, Connecticut. In fact, he grew up in Stamford, Connecticut.

The July 10, 2017, article Drugmakers’ Money-Back Guarantees: an Answer to Rising Prices or a ‘Carnival Game’? referred incorrectly to deals between drugmakers and health plans for coverage of drugs like Repatha. The deals made it easier for patients to gain access to Repatha through their insurer; they did not ease restrictions on which patients were prescribed the drug.

A dropped word in a previous version of the June 26, 2017 article Despite Exposés and Embarrassments, Hundreds of Judges Preside in New York Without Law Degrees resulted in an understatement of the number of disciplinary actions taken by the New York State Commission on Judicial Conduct against town and village judges. Such judges were the subject of sanctions in 70 percent of all cases resulting in discipline over the course of the commission’s existence, not in just 70 cases.

The May 31, 2017, article A Drug Quintupled in Price. Now, Drug Industry Players Are Feuding Over the Windfall originally quoted Brian Henry, a spokesman for Express Scripts, as saying that all administrative fees are passed back to plans in the Medicare program. After the article was published, Henry indicated that he misspoke and should have said that the “vast majority” of such fees were passed along to Medicare plans.

The May 25, 2017, article Prosecutors Race to Keep Notorious Angel-of-Death Behind Bars was corrected to reflect that Dilantin, which was described as a sedative drug, is an anti-seizure drug though it does have sedative properties.

The May 18, 2017, article What We’ve Learned So Far About Maternal Mortality From You, Our Readers was corrected to reflect that Lauren Bloomstein died after giving birth to a daughter, not a son.

The May 12, 2017, article Trump’s Expected Pick for Top USDA Scientist Is Not a Scientist originally indicated the Global Research Alliance to Reduce Agricultural Greenhouse Gases was part of the G20. It is a separate effort. We also originally identified the university Clovis received his MBA from as Golden State University — it was Golden Gate University.

The May 8, 2017, article How We’re Learning To Do Journalism Differently in the Age of Trump was corrected to note the early coverage The Associated Press did into the Donald J. Trump Foundation.

The April 24, 2017, article We’re Investigating Hate Across the U.S. There’s No Shortage of Work. incorrectly identified the Oregon town where a hate crime took place last month. It is Troutdale, not Troutman.

The April 10, 2017, article Hate Crime Law Results in Few Convictions and Lots of Disappointment incorrectly said a grand jury in Austin, Texas, declined to indict on hate crime charges a man involved in a violent attack on a local taxi driver. The jury did hand up an indictment on hate crime charges.

The April 6, 2017, article Federal Judge Sees New York State Conspiracy to Thwart Care for Mentally Ill previously gave the incorrect name for an attorney who represents the adult home industry. He is Jeffrey Sherrin, not Michael Sherrin.

The April 3, 2017, article Tom Price’s $150,000-Plus Stock Windfall said that when HHS Secretary Tom Price sold his stake in Innate Immunotherapeutics in February, the Australian company’s shares were trading at about 70 cents. An earlier version of the story said shares were about 90 cents, which was the price in Australian currency.

The March 27, 2017, article Firms Cited for Safety Violations Still Reap State Subsidies erroneously said that Harbor Point Minerals paid a $79,000 settlement. The actual figure was $150,000.

The March 3, 2017, article Despite Federal Law, Some Rural Hospital Still Turn Away Women in Labor erroneously said Jennifer Boomer Trammell had complications so severe during the delivery of her first child that she was medevaced to a hospital with a neonatal intensive care unit. It was actually her child that was medevaced to the intensive care unit.

The Feb. 23, 2017, article Big Pharma Quietly Enlists Leading Professors to Justify $1,000-Per-Day Drugs previously gave the incorrect name for the CEO of Amgen. His name is Robert Bradway, not Richard Bradway.

The Feb. 17, 2017 article Team Trump Rewrites a Department of Energy Website for Kids erroneously asserted in its headline, and the article in two instances mistakenly implied, that the Trump administration was responsible for deletions and other changes on the site dealing with information on coal, carbon emissions and hydraulic fracturing. Our reporting did not support those claims. After the article was published, agency officials issued a press release saying that the EIA “has never been contacted by anyone in the new administration regarding the content of any part of EIA’s website.” The article has been updated to reflect the agency’s statement, the headline has been changed, and the erroneous sentences have been removed.

The Feb. 15, 2017, article A Physicist and Possible Adviser to Trump Describes His Love of Science, and CO2 mistakenly called Faraday’s law Flaherty’s law, due to a transcription error.

Patomak Global Partners’ Paul Atkins is monitoring whether Deutsche Bank complies with the terms of a settlement with the Commodity Futures Trading Commission on derivatives reporting. The Feb. 9, 2017, article Deutsche Bank Remains Trump’s Biggest Conflict of Interest Despite Settlements, incorrectly said the settlement was with New York state financial regulators.

The Feb. 1, 2017, article A New State Department Order to Revoke Visas Could Have Far-Reaching Effects originally gave the incorrect name for one law firm. It is Mintz Levin, not Mintz Cohen.

The Jan. 26, 2017, article How to Protect Your Digital Privacy in the Era of Public Shaming incorrectly stated that Google and DropBox files are unencrypted. The post has been updated to clarify that those services are encrypted, but that those companies have the ability to unlock users’ files.

The Dec. 14, 2016, article, The Chosen: Who Trump Is Putting in Power, initially reported Larry Kudlow had been picked by President-elect Trump to head the White House Council of Economic Advisors. He has not been officially named, and the card has been removed.

The Dec. 29, 2016, article, Trump and the Climate: His Hot Air on Warming Is Far From the Greatest Threat, said incorrectly that a tweet from Donald Trump was from a year ago. The tweet was from 2014.

The Dec. 14, 2016, article, The Chosen: Who Trump Is Putting in Power, initially indicated Mick Mulvaney, President-elect Donald Trump’s pick to lead the Office of Management and Budget, opposed “lowering” all spending. We intended to say “raising.” We also clarified the OMB’s role.

The Dec. 16, 2016, article, The Children of Agent Orange, incorrectly referred to the disease affecting Mike Blackledge’s son as irritable bowel disease. It is inflammatory bowel disease.

The Dec. 15, 2016, article, The Fateful Vote That Made New York City Rents So High, originally misidentified former New York City councilman Jose Rivera as Gustavo Rivera, and former deputy mayor Peter Powers as Peter Powell.

The Dec. 15, 2016, article, Trump’s Pick for Labor Secretary Wrote a Deregulatory Manifesto, incorrectly described Andrew Puzder as Trump’s nominee for labor secretary. Like all of his Cabinet picks, Puzder hasn’t been formally nominated yet.

The Dec. 12, 2016, article, Will Trump Scrap NASA’s Climate Research Mission?, incorrectly identified Piers Sellers as the director of NASA’s Earth Science division. He is the director of the Earth Sciences Division at NASA's Goddard Space Flight Center.

The Nov. 28, 2016, article, We May Not Know If Trump’s Foreign Business Deals Violate the Constitution, originally misspelled Lawrence White’s last name. It’s White, not Wright.

The Nov. 22, 2016, article, U.S. Identifies ISIS Planner in Attacks on Europe, misstated the age of Abdelilah Himich. He is 27, not 32.

The cover illustration of the Nov. 16, 2016, article, These Professors Make More Than a Thousand Bucks an Hour Peddling Mega-Mergers, incorrectly included the logo of Time Warner Cable. AT&T has actually proposed to merge with Time Warner, a different company. We’ve updated the illustration.

The Nov. 3, 2016, comic, How Voter Fraud Works – And Mostly Doesn’t, originally included Iowa, Nebraska and Illinois in a map of states with laws that require voters to provide ID in order to vote. While those states have new voter restrictions, they do not currently have ID requirements.

The Nov. 2, 2016, article, Camera Catches Shoving Match with Group Home Worker Before Teenager’s Heart Stopped, incorrectly said it was AdvoServ chief executive Michael Martin who showed Carla Thomas a video of her daughter in an AdvoServ group home. It was a different AdvoServ official, State Director Darren Blough.

The Oct. 28, 2016, article, Unreliable and Unchallenged, misstated the minimum bail amount for defendants charged with drug possession. Minimum bail is $3,000, not $5,000. Defendants must have at least $450 available to secure their release from jail, not $500 as the article stated.

The Oct. 27, 2016, article, How a Tip About Habitat for Humanity Became a Story, originally incompletely described how ProPublica obtained key documents and focused its investigation of Habit for Humanity’s New York City affiliate.

The Aug. 24, 2016, article, A Spike in Rates of Pregnancy-related Deaths in Texas Spurs Soul-searching, originally said a study put the U.S. maternal mortality rate at 23.4 percent in 2014. The study said the rate was 23.8 deaths per 100,000 births that year.

The Aug. 19, 2016, article, Aging But Not Aged Olympians, was corrected to reflect that Duke Kahanamoku’s age was 33 when he won a silver medal in 1924, not 34.

The Aug. 4, 2016, article, On Eve of Olympics, Top Investigator Details Secret Efforts to Undermine Russian Doping Probe, was corrected to reflect that Sergey Bubka competed for the Soviet Union and Ukraine, not Russia.

The July 11, 2016, article, ISIS via WhatsApp: ‘Blow Yourself Up, O Lion’, originally characterized a factory in the Forest neighborhood in Brussels as a Renault factory. It’s an Audi factory.

The July 7, 2016, article, Busted, erroneously included an analysis of cocaine field tests results used by the Las Vegas police department. The sampling did not represent a broad submission of results to the department’s lab — it was an isolated group of field test failures including officer mistakes and false positives — and the data should not have been used to calculate an error rate. ​The article also misstated the​ average number of drug cases analyzed by the police department. The department says it was an average of 1,757 cases per year, not 73. And the article overstated the role field tests play in Las Vegas’s possession arrests. According to the Las Vegas police department, forms of evidence other than field tests can lead to drug possession arrests. They are not based exclusively on field test results.

The June 15, 2016, article, Education Department Recommends Killing Accreditor of For-profit Colleges, listed an incorrect date for when the Department of Education accreditation committee is scheduled to review ACICS. The meeting is scheduled for June 23, not June 24.

The June 14, 2016, article, The Senate’s Popular Sentencing Reform Bill Would Sort Prisoners By ‘Risk Score’, incorrectly said that proposed legislation would make prisoners with high risk scores ineligible for treatment programs. In fact, these prisoners could sign up for treatment programs, though they would still be ineligible to have their sentences reduced until they lowered their risk scores.

The May 23, 2016, article, How We Analyzed the COMPAS Recidivism Algorithm, in one instance originally described an accuracy rate as its opposite — a rate of mistakes. In one other instance, we incorrectly described an independent variable in a model as a dependent variable. In two other instances, we incorrectly described the numerical ratings attached to COMPAS risk scores. This did not affect our analyses.

The May 20, 2016, article, Drought be Dammed, originally misspelled the surname of the Deputy Secretary of the Interior. He is Michael Connor, not Conner.

The April 22, 2016, article, The NYPD is Running Stings Against Immigrant-Owned Shops, Then Pushing For Warrantless Searches, originally reported that Juana Caballero was arrested in April 2014. She was arrested in April 2013.

The April 13, 2016, article, Investigation Exposes Failings of Oversight in NYC Group Homes, originally reported that four people had been arrested as a result of the Department of Investigation’s inquiry. DOI has amended its report to say only three people had been arrested.

The April 11, 2016, article, Meet the Panama Papers Editor Who Handled 376 Reporters in 80 Countries, incorrectly said Walker Guevara's team called her “The Godfather.” What she said was “a cat herder.”

The April 5, 2016, article, Amid Public Feuds, A Venerated Medical Journal Finds Itself Under Attack, incorrectly said that Dr. Jeffrey Drazen was the longest-serving editor of a major medical journal; he is one of the longest.

The March 4, 2016, article, The Referendum That Might Have Headed Off Flint’s Water Crisis, originally misspelled the name of state Sen. Gretchen Whitmer.

A photo caption in the Feb. 8, 2016, article, Once Again, the VA Turns Down Navy Vets for Agent Orange Benefits, originally misstated Jim Smith’s years of service in the Navy as 1972 to 1973. He served in the Navy from 1972 to 1979. He served aboard the U.S.S. Butte from 1972 to 1973.

A chart in the Feb. 4, 2016, story, "The NYPD Is Kicking People Out of Their Homes, Even If They Haven’t Committed a Crime," showing judges' approvals of temporary closing orders, was incorrectly labeled. The chart shows the percent of times judges approved such requests for both businesses and residences, and not just for residents. Further, the judges' combined rate of approval is 70 percent and not 75 percent.

The Jan. 26, 2016, article, Bad Grandpa: The Ugly Forefather of New York’s Affordable Housing Debacles, originally misidentified the late Russell Harding. He was Bob Harding's brother, not his son.

The Dec. 21, 2015, article, ‘Somebody Intervened in Washington’, originally misspelled the first name of Dan Val Kish.

The Nov. 24, 2015, article, The Painting That Saved My Family From the Holocaust, originally stated that Jakob Engelberg died in 1942. He died in 1941.

The Nov. 24, 2015, article, How the Gun Control Debate Ignores Black Lives, incorrectly stated that 97 murders occurred in Indianapolis in 2012. Ninety-six murders occurred in 2012.

The Nov. 18, 2015, article, What’s the Evidence Mass Surveillance Works? Not Much, incorrectly stated that the President’s Review Group on Intelligence and Communications Technology’s report about the effectiveness of the NSA’s bulk collection of phone records was issued in 2014. The report came out at the end of 2013.

The Oct. 23, 2015, article, When Students Become Patients, Privacy Suffers, incorrectly said that a California appeals court agreed that the California Institute of Technology had no legal duty to protect Brian Go from harming himself. While a Los Angeles County Superior Court judge made such a ruling, the family dropped its appeal before the appeals court decided the case.

The Oct. 16, 2015, article, Medicare Spending for Hepatitis C Cures Surges, originally said that before the new drugs, there was no cure for hepatitis C. In fact, some of the prior treatments for the virus cured a lower percentage of patients but the drugs often caused onerous side effects that caused patients to stop taking them.

The Oct. 13, 2015, article, Orthopedic Board Will Use Surgeon Scorecard to Help Re-certify Docs, has been updated to clarify that the American Board of Orthopaedic Surgery board of directors did not have a formal discussion or vote on the decision to use the Surgeon Scorecard when certifying or re-certifying doctors. The decision to do so was made by the board’s executive director, Dr. Shepard Hurwitz, who discussed it with some members of the group’s board of directors. The spelling of Hurwitz’s first name also has been corrected.

The Aug. 31, 2015, article, The Human Reasons Why Athletes Who Dope Get Away With It, originally incorrectly stated that athletes can miss three tests in 18 months before facing a sanction. Athletes can miss three tests in 12 months before facing a sanction.

The Aug. 27, 2015, article, Small Group Goes to Great Lengths to Block Homeschooling Regulation, originally misidentified Rachel Coleman as the founder of the Coalition for Responsible Home Education; she is a co-founder. And it incorrectly described a character in the novel “Anonymous Tip” as a “homeschooling mother;” only later in the book does she take up homeschooling.

The Aug. 20, 2015, article, Speed Bumps: Why It's So Hard to Catch Cheaters in Track and Field, originally said blood samples taken at major track championships are stored for eight years. They are stored for 10 years.

The Aug. 15, 2015, article, A Trail of Evidence Leading to AT&T’s Partnership with the NSA, originally stated that Keoje is in Japan. It’s in South Korea.

A timeline in the Aug. 15, 2015, article, NSA Spying Relies on AT&T’s ‘Extreme Willingness to Help,’ originally said that in 2003, AT&T was forwarding 400 million Internet metadata records a month to the NSA. It should have said 400 billion.

Clarification, July 22, 2015: We imprecisely described one of the eight elective procedures in Surgeon Scorecard. What we identified as “Lumbar Spinal Fusion, Anterior Technique” is an operation in which a surgeon attaches a bone graft to the front of the patient’s spinal column, what doctors call anterior placement. The operation is done through an incision in the patient’s back, known as posterior approach. We are publishing the medical codes for each procedure including this one, which is IDC-9-CM code 81.08. We have revised the language for clarity.

The July 17, 2015 article, Agent Orange Act Was Supposed to Help Vietnam Veterans — But Many Still Don’t Qualify, has been corrected to reflect the amount of compensation the VA provided to Vietnam era veterans and all veterans in fiscal 2013. A previous version of the story mistakenly referred to the number of vets receiving compensation as the amount of the compensation.

The July 9, 2015, article, Sen. Grassley Demands Red Cross Disclose Haiti Spending — And Gives Them a Deadline, incorrectly referred to the Red Cross' claims about its overhead spending. The group has said 91 percent of all donations went to Haiti and nine percent to overhead, not the other way around.

The July 2, 2015, article, A Pharma Payment A Day Keeps Docs’ Finances Okay, was corrected to change the average amount doctors received in payments in 2014. The graphic was also corrected.

The June 23, 2015, article, Fraud Still Plagues Medicare Drug Program, Watchdog Finds, originally stated that 243 people were arrested during Medicare's fraud takedown. Two hundred forty-three people were charged. Not everyone charged was arrested.

The June 16, 2015, article, End of the Miracle Machines, originally stated that the Hoover Dam is located in Boulder Canyon. It is in the Black Canyon.

The June 2, 2015, article, The ‘Water Witch’: Pat Mulroy Preached Conservation While Backing Growth in Las Vegas, misstated how many Western states will face dramatic cuts in their water supplies if the water in Lake Mead falls to emergency levels. Only Nevada and Arizona would face such cuts, not every state in the Colorado River basin.

The March 26, 2015, article, California Workers’ Comp Law Gets Criticism, Praise at Senate Hearing, was updated on March 27, 2015. An earlier version may have implied that Alex Swedlow of the California Workers’ Compensation Institute said insurers were making medical decisions. Those decisions were made by doctors hired by the insurers.

The March 25, 2015, article, The Fallout of Workers’ Comp ‘Reforms’: 5 Tales of Harm, was updated on March 27, 2015. An earlier version said that Christopher Carter was sent by his employer’s insurer for an independent medical exam in Missoula, Montana. Instead, the insurer brought the Missoula physician to Great Falls for the exam.

The Jan. 28, 2015, column, Rent to Own: Wall Street’s Latest Housing Trick, incorrectly said that about nine in 10 new mortgages have government backing. Recently, more than seven in 10 new mortgages have government backing, mainly from Fannie Mae or Freddie Mac.

The interactive graphic published on Jan. 12, 2015, The Human Toll of Flashbangs, originally included two passages that had been plagiarized from their sources, CNN and the Washington Post. We have taken what we consider to be the appropriate action with respect to what we are convinced were unintentional mistakes by the author in question, and have now properly attributed the sentences, in the entries for the FBI agent, Donald Bain, James Milligan and Thomas Scanzano.

The Jan. 2, 2015, article, When a Patient’s Death is Broadcast Without Permission, incorrectly referred to the newspaper that published a quote from "NY Med" executive producer Terence Wrong. It was the Philadelphia Daily News, not the Philadelphia Inquirer. Both newspapers share a website, where the story appears.

The Dec. 31, 2014, article, Is This Man Responsible for the Murders of 5 American Nuns?, incorrectly described Gerald Rose, former deputy chief of mission in Liberia. Gerald Rose is 86, and he did not personally interview aspirants. He also does not hobble nor has he ever used a cane. He is active and routinely plays 18 holes of golf.

The Dec. 22, 2014, article, In 2008 Mumbai Attacks, Piles of Spy Data, but an Uncompleted Puzzle, incorrectly referred to Shivshankar Menon, a retired Indian official who commented on the failure by the intelligence agencies of the United States, Britain and India to thwart the 2008 terrorist attacks in Mumbai. Mr. Menon was India’s foreign secretary at the time, not foreign minister.

The Oct. 24, 2014, article, Judge Doesn’t ‘Think’ Police are Abusing Spy Technology, and More in MuckReads, originally stated that residents were paying 20 percent more in property tax bills when in fact the analysis shows that 20 percent or more of residents are paying the wrong property tax bill.

The Oct. 10, 2014, article, This Alabama Judge Has Figured Out How to Dismantle Roe v. Wade, incorrectly said Justice Kennedy had voted in favor of every abortion restriction measure that had come before him on the court. In fact, in Planned Parenthood v. Casey, he voted against a spousal notification requirement while upholding other limits in the Pennsylvania law. The article also used "crucifix" when "cross" was the appropriate word.

The Sept. 24, 2014, article, Fact-Checking Feinstein on the Assault Weapons Ban, incorrectly referred to a round of ammunition as a "bullet." Properly speaking, ammunition rounds include not just the bullet, but also propellant, primer, and case.

The Sept. 16, 2014, article, Old Debts, Fresh Pain: Weak Laws Offer Debtors Little Protection, and an accompanying photo caption originally misattributed a quote about “feeling hopeless” to Conrad Goetzinger. It was his fiancée, Cassandra Rose, who said it.

The Sept. 12, 2014, article, Why Do Democrats Keep Trying to Ban Guns That Look Scary, Not the Guns That Kill the Most People?, originally incorrectly cited a statistic on the use of handguns in killings in the United States in the early 1990s. They were used in more than 80 percent of gun murders — not all murders. Also, the article has been clarified to note that before Democrats succeeded in banning a category of guns called "assault weapons," the firearms industry had used similar language to market civilian semiautomatic versions of military guns.

The Sept. 2, 2014, article, A Judge’s Status, Robed in Silence, incorrectly characterized Lawrence Goldman’s position on disciplining judges who have engaged in misconduct. Goldman, a former member of the New York State Commission on Judicial Misconduct, favors allowing the commission to impose, in certain circumstances, a temporary suspension for a judge found to have erred, but whose conduct does not warrant removal from the bench. He does not favor allowing the commission to suspend a judge during an active investigation.

The Jul. 30, 2014, column, Does Valeant’s Cost-Cutting Go Too Far?, incorrectly stated that Ryan Weldon was the head of Valeant's aesthetics business. Weldon no longer works for the company.

The Jul. 3, 2014, article, Privacy Tools: How to Block Online Tracking, misspelled an Electronic Frontier Foundation technologist’s last name. His name is Cooper Quintin, not Quentin.

The Jun. 19, 2014, article, Violent and Legal: The Shocking Ways School Kids are Being Pinned Down, Isolated Against Their Will, featured an illustration which previously stated that Minnesota does not allow prone restraints on disabled children and that the state will ban the tactics in August 2015. In fact, Minnesota allows the use of prone restraints in an emergency, on disabled children aged five or older. Minnesota is currently enacting regulations to limit prone restraints, and it is uncertain changes in prone restraint regulations will occur by August 2015.

The Jun. 10, 2014, article, Myth vs. Fact: Violence and Mental Health, misstated one of the findings of a gun study. After Connecticut added mental health records to its background check system, people who had been disqualified from owning a gun showed a 53 drop, not a 6 percent drop, in their likelihood of committing a violent crime.

The Jun. 16, 2015, article, Iowa Court Tosses Sentence in HIV Exposure Case, incorrectly said Iowa’s new HIV transmission law was opposed by some advocates in the state and nationally. It was not opposed by advocates in the state.

The Jun. 10, 2014, article, Myth vs. Fact: Violence and Mental Health, incorrectly identified Dr. Swanson as a psychiatrist. Dr. Swanson, a professor in psychiatry and behavioral sciences at the Duke University School of Medicine, is a medical sociologist.

The Apr. 23, 2014, article, MIA In The War On Cancer: Where Are The Low-Cost Treatments?, incorrectly spelled the name of oncologist Gauri Bhide as Guari Bhide.

The Apr. 1, 2014, article, Feds to Look Harder at Cell Carriers When Tower Climbers Die, incorrectly spelled the name of Jon Dailey in a caption. In fact, his name is spelled John.

The Apr. 1, 2014, article, In Fracking Fight, a Worry About How Best to Measure Health Threats, mistakenly said that the Marcellus shale formation had produced two million cubic feet of gas by 2012. In fact, it had produced two trillion cubic feet of gas.

On Mar. 14, 2014, we mistakenly published a non-final draft of the article Four Ways to Really Fix the Pentagon’s Effort to ID the Missing and have since replaced that copy in its entirety. The differences were entirely stylistic, and there were no changes of fact.

The Mar. 6, 2014, article, The Military is Leaving the Missing Behind, mistakenly said the wife of John Eakin was Joan. In fact, her name is Jean.

The Feb. 18, 2014, article, Hydrogen Fuel Set to Take Off, But Safety Concerns Remain, mistakenly said that Gov. Jerry Brown had agreed to spend over $2 billion on hydrogen fueling stations. Gov. Brown has allocated $2 billion for clean-vehicle incentives over the next ten years. $20 million a year has been set aside specifically for hydrogen-fueling stations.

The Feb. 14, 2014, article, When a University Hospital Backs a Surgical Robot, Controversy Ensues, incorrectly spelled the name of Merrillville, Indiana as Merryville, Indiana.

The Feb. 3, 2014, article, The PTSD Crisis That’s Being Ignored: Americans Wounded in Their Own Neighborhoods, previously said that ProPublica surveyed a top-level trauma center in each of the 22 cities with the nation’s highest homicide rates. In fact, we surveyed trauma centers in only 21 of the cities with the nation’s highest homicide rates. We mistakenly included Dallas in this survey. It only ranks 46th among cities with a population of at least 100,000, according to 2012 FBI statistics.

The June 12, 2013, article, Gitmo Diary: Visiting the U.S.’s Most Infamous Courtroom, previously said Guantanamo Bay's courtroom is housed in the "Expeditionary Legal Center.” In fact it's housed in the"Expeditionary Legal Complex."

The March 12, 2013, article, Dollars for Docs: The Top Earners, mistakenly listed Warren Joseph's location as Coatesville, Pa. In fact, he sees patients in Philadelphia and has not worked in Coatesville for several years.

An article briefly posted on Aug. 28, relying on published reports, stated that American Action Network was paying for the band Journey to appear at the Republican National Convention in Tampa. The spokesman for the network says the group is not sponsoring the band. The American Action Network and the American Action Forum, a sister nonprofit, are sponsoring the pavilion at the RNC where Journey, Kid Rock and Trace Adkins are performing.

The Aug. 27, 2012, article, How an Obscure Federal Rule Could Be Shaking Up Presidential Politics, originally said that the federal rules posed a challenge in 2004 when Alaska Gov. Sarah Palin was chosen by Sen. John McCain to be his running mate. It was actually in 2008.

The Aug. 24, 2012, article, Army Study Finds Troops Suffer Concussions in Training,incorrectly stated that "Fort Hood, in Texas, is one of the Army’s main centers for basic training." In fact, it is one of Army’s major bases, but it is not one of its main centers for basic training.

The Aug. 22, 2012, column, Small Banks Get Theirs Too: Treasury’s Quiet Bailout, referred incorrectly to the ability of banks to skip dividend payments under TARP. Not all banks can skip the payments; banks that are bank holding companies cannot.

The Aug. 11, 2012, article, Paul Ryan Reading Guide: The Best Reporting on the VP Candidate, originally said that the Mother Jones article was published in November 2012. It was actually published in May 2011.

The Aug. 2, 2012, article, Washington’s War on Leaks, Explained, originally said that Tom Devine was the legal director for the Whistleblower Protection Act. He is, in fact, legal director of the Government Accountability Project.

The Aug. 2, 2012, article, Despite Supreme Court Ruling, Many Minors May Stay in Prison for Life, incorrectly identified Dan Filler as a Drake law professor on second reference. He is a Drexel law professor.

The July 23, 2012, article, Everything You’ve Ever Wanted to Know About Voter ID Laws, originally said Texas went to federal court to challenge the DOJ’s denial of preclearance. In fact, Texas filed a lawsuit seeking preclearance from the federal district court two months before the DOJ announced its decision. Also, some states require a government-issued photo that does not have to come from the federal government as first detailed.

The June 26, 2012, article, Cellphone Companies Will Share Your Location Data - Just Not With You, mistakenly repeated T-Mobile’s comment as Sprint’s response. We have also updated the story to include an additional response from AT&T.

The June 6, 2012 article, Guiding You Through the Govt’s Foreclosure Compensation Maze, and the FAQ, Our FAQ on The National Foreclosure Settlement and Independent Foreclosure Review, have been updated to reflect the fact that homeowners can submit their application for the Independent Foreclosure Review online. They have also been updated to clarify that homeowners eligible for the review will only be receiving a reminder through the mail this summer, not another copy of the request for review form.

The June 4, 2012 article, How Bank of America Execs Hid Losses—In Their Own Words, has been corrected to show that Kenneth Lewis did not say the words "no longer accurate;" instead, it was attorneys paraphrasing his position.

The May 18, 2012 article, Donations to Scott Walker Flagged as Potential Fraud, originally identified eZcontribution, a Wisconsin company, as running the website handling donations to Friends of Scott Walker. In fact, there are several websites that handle donations to the campaign. EZcontribution says it has no record of processing a charge to Nellis’ credit card.

In the May 24, 2012 article, Built for a Simpler Era, OSHA Struggles When Tower Climbers Die,a reference to the Kentucky Department of Labor has been corrected to the Kentucky Labor Cabinet.

Citing a court order, a Jan. 20, 2012, story, Actual Winner Unclear in Supreme Court’s Ruling on Texas Redistricting, stated that a federal court in Washington, D.C., had said that the maps drawn by Texas' state legislature were problematic. In fact, the court ruled that the state's defense of the legislature's maps -- not necessarily the maps themselves -- were problematic.

A Dec. 21, 2011, story, How Democrats Fooled California’s Redistricting Commission, originally stated that the Asian population of Long Beach was less than 1 percent. It has been corrected to say that the Vietnamese population of Long Beach is 1 percent. The story also previously stated that Rep. Judy Chu previously served as a state senator. In fact, she served in the state assembly.

A Dec. 16, 2011, story, Perry More Generous With Pardons Than Romney, erroneously said that Texas Gov. Rick Perry’s 2010 pardons of nine people included “two men who served probation for unlawful possession of narcotics in the early 1970s.” In fact, Perry pardoned these men in 2004.

A Dec. 15, 2011, story, Senator Wants Answers on Program to Test Soldiers for Brain Injuries, erroneously said a letter sent by Sen. McCaskill said contractors have been paid $42 million. It said they have been paid $32 million.

A Dec. 4, 2011, story, Pardon Applicants Benefit From Friends in High Places, incorrectly stated that David B. McCall Jr. was convicted in 1996 of falsifying loan records. McCall pleaded guilty to that charge on Oct. 10, 1996. A judgment and sentencing were entered on Jan. 17, 1997.The article also misstated the timing of his family's quest for a pardon; the effort began seven years, not 24 years, after his conviction.

A Nov. 28, 2011, story, Testing Program Fails Soldiers, Leaving Brain Injuries Undetected, originally misstated the name of the contractor that has given soldiers the ANAM test over the last four years. It should be Eyak Services, not Eyak Technology.

A Nov. 10, 2011, story, Energy Dept. Panel Warns of Environmental Toll of Current Gas Drilling Practices, originally made it seem as if Reid Porter, an API spokesman, said that drillers have opposed some of the energy panel's recommendations. Porter did not comment on that issue.

A Nov. 3, 2011, story, America’s Growing Income Gap, by the Numbers, included a chart that incorrectly stated that the 81st-99th percentiles accounted for 28.6 percent of U.S. income in 2007. In fact, they accounted for 38.6 percent of U.S. income.

A Nov. 1, 2011, story, U.S. Government Glossed Over Cancer Concerns As It Rolled Out Airport X-Ray Scanners, originally said that an email in which the TSA health and safety director said inspectors were “radiation myth busters” incorrectly identified them as Rapiscan’s inspectors. The story should have said they were inspectors from the Army Public Health Command.

An Oct. 5, 2011, story, What Is Obama’s Actual Record on Creating Jobs?, erroneously referred to the “ bailouts of General Motors, Ford and Chrysler.” Only General Motors and Chrysler received government assistance. We also stated that GM added 45,000 jobs after exiting bankruptcy. In fact, it's the car industry overall that added 45,000 jobs after GM exited bankruptcy. We have also clarified that one's study's conclusion about the number of jobs the auto bailout saved included jobs created directly and indirectly.

An Oct. 4, 2011, story, What Are the Latest Revelations About Koch Industries? referred to Koch-Glitsch as “France-based.” It has offices around the world, including in France; its main European office is in Italy.

An Oct. 4, 2011, story, Secret Docs Show Foreclosure Watchdog Doesn’t Bark or Bite, mistakenly stated that the Treasury has restored HAMP incentive payments for two of the three companies that had previously had their payments withheld. In fact, only one company had its payments restored.

A Sept. 30, 2011, story, This Week’s Top MuckReads: Warlords, Shell Companies and Shady College Football, said that one story was by iWatch and ABC News. In fact, it is by iWatch and CBS News.

A Sept. 27, 2011, story, Corporations Couldn’t Wait to ‘Check the Box’ on Huge Tax Break originally stated that tax lawyer Philip D. Morrison said in a prominent tax journal that the Obama proposal to change the tax provision was ridiculous. Morrison actually said that it was "ridiculous" for the Obama Treasury to claim check-the-box allowed for an "unintended avoidance of current U.S. tax."

A Sept. 1, 2011, story, Who Are America’s Top 10 Gas Drillers?, originally said that more than 90 percent of Devon's U.S. reserves are in natural gas. It's actually more than 70 percent.

An Aug. 31, 2011, column, Bank of America Gets Buffetted, referred incorrectly to the investment's impact on the bank's capital. Of the $5 billion, $2 billion will count in the measure of capital called Tier 1, under the current capital standard known as Basel 1. The column erroneously said that none of the $5 billion would count as Tier 1 capital.

An Aug. 18, 2011, story, Economic Myths: We Separate Fact From Fiction, incorrectly said the only tax increases passed during the Obama administration were part of the health-care reform bill. In fact, the excise tax on cigarettes and other tobacco products was also raised as part of a children's health insurance bill in February 2009.

A July 20, 2011, story, Will Innovative New Financial Regulator Be Hobbled Before It Even Starts, incorrectly stated that the House Appropriations Committee had cut the Securities and Exchange Commission’s budget by $222.5 million. While the committee has proposed the cut, it has yet to be enacted.

A June 3 story, From Dodd-Frank to Dud: How Financial Reform May Be Going Wrong, incorrectly stated that the Dodd-Frank law had stripped the position of chief counsel at the Office of the Comptroller of the Currency of its civil service status protection, based on erroneous information provided by Rep. Barney Frank. The provision was included in the House bill, but was excluded in the final version of the law.

A May 31, 2011, article, Confessed Terrorist Tried To Help U.S. Track Down Other Terrorists, originally said that Headley was arrested last October. He was in fact arrested in October 2009. Also, Wired magazine spotted an error in David Coleman Headley’s testimony. Headley said that the CEO of Lockheed Martin had been targeted for assassination, because Lockheed makes the drones that are used to kill terrorists in Pakistan. It turns out that General Atomics Aeronautical Systems, not Lockheed, makes the drones. Lockheed does, however, make the Hellfire missiles used by the drones.

A May 19, 2011, article, Forced Pooling: When Landowners Can’t Say No to Drilling, has been corrected. It should have made clear that state regulations in New York and Virginia require drillers to lease a certain percentage of the acreage in a drilling unit before forced pooling or compulsory integration can occur, rather than a percentage of the landowners. This story also originally said 38 states have some form of forced pooling law. Actually, 39 states do.

An April 14, 2011, article, U.S. Senate Investigation Gives New Details on Magnetar, incorrectly attributed an additional email to Greg Lippmann and quoted from that email as referring to Magnetar when in fact it was referring to another hedge fund.

An April 11, 2011, article, NOPD Beating Death Trial Draws to a Close, mistakenly said NOPD officers Melvin Williams and Matthew Dean Moore were both charged with striking and kicking Robair. Prosecutors charged Williams with beating Robair, not Moore. Moore faces a charge of lying to the FBI and both officers face obstruction charges for falsifying a police report.

An April 11, 2011, article, Pa.’s New Jobs Czar Fought Enviro Regs for Years, originally stated that the Pennsylvania governor was Tom Ridge in 2003 when the DEP reached a settlement agreement with Walker to resolve all of his companies' outstanding treatment responsibilities. In fact, Ed Rendell was governor at the time.

An April 6, 2011, article, Charter Schools Outsource Education to Management Firms, With Mixed Results, originally stated that contracts between White Hat Management and the schools suing the company had been extended and were set to expire this summer. In fact, the parties recently agreed to extend the agreement for another year, ending in the summer of 2012.

A March 9, 2011 article, Fort Bragg Infant Death Toll May Climb to Twelve, originally stated that Chris Grey was a spokesman for Fort Bragg’s Criminal Investigation Command. He is actually the spokesman for the Army’s Criminal investigation Command.

A Feb. 24, 2011 article, California County Opens Review Into Autopsies by Doctor With Checkered Past, mistakenly said that in 2009 the Solano County Sheriff hired Dr. Susan Comfort to be the county’s chief forensic pathologist. The sheriff hired Dr. Susan Hogan for the job.

A Feb. 18, 2011 article, Loan Mod Program Left Homeowner’s Fate in Hands of Dysfunctional Industry, contained a caption in that said the government’s foreclosure prevention program, HAMP, launched in April 2010. In fact it was launched in April of 2009. .

A Jan. 27, 2011 article, New Documents Show Hedge Fund Magnetar Influenced Deal, Despite Denials, stated that the FCIC quoted e-mails via a letter that had been filed with a court. In fact, they quoted e-mails from a similar letter that hadn't been filed.

A Jan. 25, 2011 article, Climate Benefits of Natural Gas May Be Overstated, originally misstated that methane, at least 21 times more potent than CO2, is the most potent of greenhouse gases. It should have stated that it is among the more potent greenhouse gases.

A Jan. 3, 2011 article, The Toppling: How the Media Inflated the Fall of Saddam’s Statue in Firdos Square, incorrectly stated that Jan Grarup, a Danish photographer, was on the turret of the first American tank into Firdos Square. The photographer was Markus Matzel, a German.

Photo by flickr user sparkieblues


Latest Episode: VTDigger’s Anne Galloway was suspicious the moment she heard about a too-good-to-be-true development. She didn’t know how right she was.

Listen »

Contact ProPublica

155 Avenue of the Americas
13th Floor
New York, N.Y. 10013

Phone: 1-212-514-5250
Fax: 1-212-785-2634

Complete Contact Information »

Learn About ProPublica


A New Way to Participate in ProPublica's Journalism

Get Involved

Get Updates

ProPublica Wins MacArthur Foundation Award

Our Awards

ProPublica was a recipient of the 2017 Pulitzer Prize for public service, the 2016 Pulitzer Prize for explanatory reporting, the 2011 Pulitzer Prize for national reporting and a 2010 Pulitzer Prize for investigative reporting. See a full list of our awards.